photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

sobota, 17 listopada 2012

śnieg spadł w mojej kuchni

Zamówione babeczki "z jakąś cukrową dekoracją" stały się obiektem moich testów. Testowałam nowe wycinaczki, śnieżynki. 



Zrobiłam najzwyklejszy lukier plastyczny z odrobiną barwnika "błękitny diamentowy". Dosypałam do cukru pudru przez co wyszedł bardzo intensywny, w zamiarach miał być delikatnie błękitny. Rozwałkowałam, zostawiłam na chwilę do przeschnięcia, porobiłam śnieżynki i cienkim pędzelkiem naniosłam srebrny barwnik, żeby nieco się błyszczały. Zostawiłam do wyschnięcia na całą noc. Były dość twarde i nie kruszyły się.
Krótkie przesuszenie lukru przed wycinaniem było konieczne, bo pierwsze śnieżynki nie chciały się oderwać od wycinaczek. 
Skorzystałam z małej i średniej (2,5 i 4 cm). Testowo zrobiłam też duże i ku mojemu zaskoczeniu najdokładniejszy wzorek otrzymałam z najmniejszej. 

Babeczki są cytrynowe z kremem z białej czekolady (pół kostki masła na tabliczkę czekolady, z dodatkiem mascarpone). Krem nakładany szprycą z końcówką dużej gwiazdy. 



8 komentarzy:

  1. Uwielbiam cytrynowy smak w słodkościach :) Pięknie wyszły te babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prześliczne babeczki*.*
    chciałabym takie wykrojniki - super !

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie wypróbować przepis.
    A co do domowej masy cukrowej to polecam zmienić markę cukru pudru. Ja do niedawna robiłam na diamancie i niestety on jest za grubo mielony. Polecam królewski, z niego masa wychodzi super. Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukam tego cukru i sprawdzę :) Ja na razie używam Kupca.

      Usuń
  4. jakie to cudne :)
    też bym chciała takie wykrawaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze raz ja :)


    Twój L wie jak zadbać o Ciebie i Twoje stopy :) słuchaj się go!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)